Diskret

16 meter porslinstaty av Bodhisattva Guanyin. Nanshan Center for Buddhism. Guanyin kulturpark

Ensamma buddister passerar numret namn

Den norra skola i Indien var källan till buddhismen som blev Kinas största religion där han ansågs vara en gud. Övriga text poster som följer är från norra skolan. Karma berättar att handlingar som ett föregående liv bestämmer värdet av den nuvarande existens värdet av reinkarnation. Buddhism Avancerad information Buddhismen, en av de stora religionerna i världen, grundades av Siddharta Gautama, Buddha, som levde i norra Indien från c. Tiden för Buddha var en social och religiös förändring, som ytterligare förskott på ariska civilisationen i Ganges Plain, utvecklingen av handel och städer, uppdelningen av gamla stammens strukturer, och uppkomsten av ett helt spektrum av nya religiösa rörelser som svarat på kraven i tiden. Dessa rörelser var sprungna ur Brahmanska tradition av hinduismen men också reaktioner mot det. Av de nya sekter var buddhismen den mest framgångsrika och spred sig över hela Indien och större delen av Asien. Idag är det vanligt att dela buddhismen i två huvudgrenar.

Pure Land Buddhism

Europeiska unionen 16 meter porslinstaty av Bodhisattva Guanyin. Nanshan Center for Buddhism. Guanyin kulturpark Statyn av gudinnan Guanyin är helig för buddhister från hela världen. Gudomens höjd, uppförd av koppar samt vit sten, är meter, så statyn tar första plats bland andra skulpturer av Guanyin. I buddhistisk mytologi lirar denna gudinna en viktig roll, alldenstund den är personifiering av visdom, fruktbarhet, skydd av det feminina och balans. Statybyggnadsprojektet inleddes på territoriet på ett konstgjord ö som ligger på Hainan Island Sanya. I enlighet med tibetansk mytologi och traditioner anses feng shui nummer vara den lyckligaste och skänker människor stor tur. Det är eftersom antalet inbjudna munkar förutbestämdes i förväg. Externt slår statyn i sin prakt och storhet.

Hur man kommer till Buddhism Center från Sanya

Det var inte alltid lätt när Kulanandi började leda retreater. Här ser hon tillbaka på sina tolv år såsom regelbunden besökare i Sverige. En cykel som lett till starka vänskapsband tillsammans många kvinnor och även någon hane i sanghan. De kom regelbundet gällande retreater där. Under en period levde jag också tillsammans med Ulrika Fricker på Taraloka. Omkring flyttade jag mot Tyskland. Ingela började komma på retreater där och vår vänskap utvecklades.

Leave a Reply